tss tss .

tss

بالش‌ها را چگونه تمیز کنیم ؟

بهداشت روبالشی خیلی مهم است زیرا بیش از هر چیز دیگر با سر و صورت و تنفس شما در ارتباط قرار می‌گیرد. به همین دلیل دست‌کم هفته‌ای یک بار باید روبالشی‌ها را عوض کنید و هر روز باید بالش‌ها را بتکانید. ماهی یک بار باید بالش را در هوای آزاد قرار دهید تا هوا بخورد و حداقل سالی یک بار باید پرها یا مواد داخل آن را بشویید.

 


برای این کار محتویات بالش را در یک کیسه که دو برابر رو بالشی حجم داشته باشد قرار دهید و سر آن را بدوزید. اگر از ماشین لباسشویی استفاده می‌کنید برای حفظ تعادل باید دو بالش را با هم بشویید.

 

 

بعد از این کار آن را در سایه آویزان کرده چندین مرتبه آن را سر و ته کنید تا محتویات کیسه کاملا خشک شود.

 


مراقبت از ظروف مسی
7روزهفته و7راه برای نظم بخشیدن به خانه
برنامه ریزی برای نظافت منزل

 

چون قابلیت هدایت گرما در مس زیاد است، بیشتر ظرف‌های مادربزرگ‌های ما از مس بود و عروسی که جهاز مس او مفصل‌تر بود، مرفه‌تر به حساب می‌آمد. امروزه دوباره ظروف مسی مورد استقبال قرار گرفته است؛ خصوصا که برخی استفاده از آن را برای سلامتی مفید‌تر می‌دانند. اما چون در ظروف مسی آشپزخانه امکان تشکیل رنگ سبز وجود دارد باید در نظافت ظرف‌های پخت و پز و نوع غذایی که در آنها می‌پزید دقت زیادی داشته باشید. زیرا این رنگ سبز بسیار سمی است.


شیشه شوی ضدانجماد درلوله انتقال برف پاک کن
جلوگیری از بور شدن لباس های مشکی


برای جلوگیری از تشکیل این ماده سمی معمولا ظروف مسی را از درون با یک لایه از قلع یا کروم روکش می‌کنند. اگر این اندوده دچار فرسودگی شود باید دوباره آن را ترمیم کرد.

 


برای لکه‌زدایی از ظروف مسی نمک آشپزخانه را در سرکه تا حد اشباع حل کنید و مایع حاصل را روی لکه بمالید سپس با آب و مایع ظرفشویی آن را بشویید و با حوله خشک پاک کنید. به جای سرکه و نمک می‌توانید از آبلیمو و نمک استفاده کنید. اما برای از بین بردن زنگ مس باید خمیری از آرد گندم و سرکه و نمک به نسبت‌های مساوی تهیه کنید و روی زنگ بمالید و نیز جهت از بین بردن لکه‌های خیلی کوچک از روی ظروف مسی می‌توانید پوست لیموترش را به نمک آغشته کنید و روی آن بمالید. چند قطره آمونیاک نیز در این زمینه به شما کمک می‌کند.

 


با لکه‌های زنگ‌زدگی چه کنیم ؟

 

گاهی جای دکمه‌های فلزی یا محل برخورد گیره فلزی با لباس اثری از زنگ‌زدگی روی لباس باقی می‌گذارد. برای رفع آن باید چند قطره آب لیمو روی لکه بریزید و روی آن نمک آشپزخانه بپاشید و بعد از 10 دقیقه با پنبه خیس آن را پاک کنید و سپس دو قطعه پارچه سفید تمیز را خیس کرده زیر و روی آن قرار دهید و اتو کنید. دیگر لکه‌ای وجود نخواهد داشت.

منبع : بیتوته 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۱۶:۲۳ توسط:آوا موضوع: نظرات (0)